عبور از من

عبور از من

منـــــ یکـــــ الـهــــــــــه امــــ
عبور از من

عبور از من

منـــــ یکـــــ الـهــــــــــه امــــ

قاصدکنامه :

 

 

(1)

زیر سقف خانه مان،

کوچ می کنم از این طرف به آن طرف؛

من وَ دفترم  شبیه یک پرنده ی مهاجریم...

 

 

(2)

در خود فرو رفتند صیّادان،

اما بسی دیر است؛

تالاب بی پرواز مرغان مهاجر سخت دلگیر است...

 

 

(3)

کوه، سرفراز.

درّه، سر به زیر.

کوه تا همیشه  وامدار دره است...

 

 

(4)

لبهای تو طعم رطب دارد.

ما را به مستی باز می خواند؛

هر چارفصل آنجا مگر خرماپزان داری؟!

 

 

(5)  

صحرا پر از زخم و بیابان تاول اندود است؛

کو مرهم ات؟ هِی ابر!

اقلیم های مرده را احیا بکن ای ابر!

 

 (6)

هرشب عزادار است و می پوشد سیاهی!

این قصّه ی پر غصّه ی دریاست:

قلّاب و ماهیگیر و ماهی... 

 

 

(7)

پرواز کن قوی سبکبال.

آوازهایی تازه سر کن؛

خواب و خیال باد را آشفته تر کن...

 

 

(8)

در مسیرِ آبیِ خلیج،

خوب می شود،

حال و روزِ رودهای گیج...

 

 

(9)

شعرما شمایل شکفتن و پریدن است.

مثل قاصدک به روی توسن زمان سوار می شویم؛

ما به چشم باد هرزه، خار می شویم...

 

 

(10)

جاده می رود.

بادهای هرزه های و هوی می کنند.

قاصدک  پیاده می رود...

 

 

(11)

نیلوفری تنها،

روییده در اندوه یک مرداب؛

یادآور تنهاییِ  بودا ...


 

(12)

سرفه های ابرها سکوت کوچه باغ را شکست!

آسمان نگاه کرد و چشمکی به آفتاب زد...

خنده بر لب اقاقیا نشست...


 


نظرات 3 + ارسال نظر
پاپیون یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 18:31 http://opinion.blog sky.com

خانم تاجیک زاده
سه گانی های شما عالی هستند
طبیعت نقش بسزایی در این اشعار دارند
خیلی هیلی خوشحالم که دوباره فعال سدید
موفق باشید

درود و ارادت بسیار استاد
خوشحال و ممنونم که به لطف و مهر می‌خوانیدم
حضور روشن‌تون باعث افتخارمه

پاپیون یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 18:33 http://opinion.blog sky.com

خیلی خوشحالم‌که دوباره دست به قلم شدید

سه گانی های شمت عالی هستند
طبیعت بارزترین عنصر شعرهای زیبای شماست
اولش خیلی خوشحال شدم‌که اینهمه شعر رو یکجا گذاشتید ولی .... زود تمام شد کاش اینقدر ادامه داشت که از لذت سیراب بشم
خاهش می کنم فاصله نیندازید‌ و به نوشتن ادامه بدید و زود به زود به روز بشید

ممنون موید باشید

سلام و سپاس محمدرضای عزیز و هنرمند.
خوشحالم که خوندین و پسندیدین. خیلی لطف دارین. ارادتمندم

کیهان دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 14:59 http://mkihan.blogfa.com

درود ها نثارت بانوی فرهیخته
و سپاس از شعر بسیار زیبا
شادی ات روز افزون.امین

درود و ارادت همیشگی کیهان عزیز
خوشم به آمدنت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد